ﺍﺯ ﻗﻠﻢ : ﻣﻮﻻﻧﺎﺳﯿﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﯽ ﻧﺪﻭﯼ
ﺍﻟﺬﯾﻦ ﺍﻥ ﻣﮑﻨﮭﻢ ﻓﯽ ﺍﻻﺭﺽ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻠﻮۃ ﻭﺍﺗﻮﺍﺍﻟﺰﮐﻮۃ ﻭﺍﻣﺮﻭﺍﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭﻧﮭﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ﻭﻟﻠّٰﮧ ﻋﺎﻗﺒۃ ﺍﻻﻣﻮﺭ
’’ ﯾﮧ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻣﻠﮏ ﻣﯿﮟ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺩﯾﮟ ﺗﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺯﮐﻮٰۃ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮏ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﮮ ﮐﺎﻣﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺳﺐ ﮐﺎﻣﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﮨﯽ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔ )‘‘ ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﺤﺞ ۴۱: )
ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮍﮮ ﺟﺎﻣﻊ ، ﻭﺳﯿﻊ ، ﻣﻌﻨﯽ ﺧﯿﺰ ﺍﻭﺭ ﻓﮑﺮ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺣﺮﻑ ﺑﺤﺮﻑ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ، ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ :
’’ ﺍﻟﺬﯾﻦ ﺍﻥ ﻣﮑﻨﮭﻢ ﻓﯽ ﺍﻻﺭﺽ ‘‘
ﯾﮧ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮞﻘﺎﺑﻮ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﻗﺪﻡ ﮐﮩﯿﮟ ﺟﻤﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻋﯿﺶ ﻭ ﻋﺸﺮﺕ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ، ﯾﮧ ﺗﻌﻤﯿﺮﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﺍٓﮔﮯ ﺑﮍﮬﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ، ﯾﮧ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﺳﺮﻣﺎﺋﮯ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﯾﮟ ، ﺍﻥ ﮐﺎ ﺗﻤﺪﻥ ﺍﯾﮏ ﺣﺴﯿﻦ ﮔﻠﺪﺳﺘﮧ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﻦ ﺑﺮﺳﺘﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﺎ ، ﮨﺮ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﺳﺮ ﭘﺮ ﮨﻤﺎﮐﺎ ﭘﺮﻧﺪﮦ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﺎ ، ﯾﮧ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺳﮯ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺳﻮﺍﺭﯾﻮﮞ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﯿﮟ ﮔﮯ ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺳﺘﺮﺧﻮﺍﻧﻮﮞ ﭘﺮ ﺍﻟﻮﺍﻥِ ﻧﻌﻤﺖ ﭼﻨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ، ﻧﮩﯿﮟ ! ﺑﻠﮑﮧ ﻓﺘﻮﺣﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ، ﮐﺸﻮﺭ ﮐﺸﺎﺋﯽ ، ﺟﻨﮓ ﺍٓﺯﻣﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﻋﺰﻡ ﮐﮯ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﺗﺠﺮﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺍﻥ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺣﺎﻝ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ :
’’ ﺍﻟﺬﯾﻦ ﺍﻥ ﻣﮑﻨﮭﻢ ﻓﯽ ﺍﻻﺭﺽ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻠﻮۃ ‘‘
ﺍﮔﺮ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺯﻣﯿﻦ ’’ ﺗﻤﮑﯿﻦ ‘‘ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ﺗﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺑﺮﭘﺎ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ، ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﮐﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯿﮟ ﮔﮯ ، ﻟﻔﻆ ’’ ﺻﻠﻮٰۃ ‘‘ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ’’ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻠﻮۃ ‘‘ ﮨﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺎ ﺟﺰﺀ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺧﻼﺻﮧ ﺑﻨﺎ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﻡ ﻭ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﯾﮟ ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﺲ ﻓﻀﺎ ﮐﮯ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ، ﺟﺘﻨﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ، ﺟﻦ ﺟﮕﮩﻮﮞ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ( ﺟﻦ ﮐﻮ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ) ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔ ’’ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻞﻭۃ ‘‘ ﮐﮯ ﻟﻔﻆ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺳﺐ ﭼﯿﺰﯾﮟ ﺍٓﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
’’ ﻭﺍﺗﻮﺍﺍﻟﺰﮐﻮۃ ‘‘
ﺯﮐﻮٰۃ ﮐﺎ ﻓﺮﯾﻀﮧ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ، ﺯﮐﻮٰۃ ﮐﻮ ﻋﺎﻡ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ، ’’ ﻭﺍﻣﺮﻭﺍﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﮭﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮑﯽ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﺳﮯ ﺭﻭﮐﯿﮟ ﮔﮯ۔
ﯾﮩﺎﮞ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻣﻨﮑﺮ ‘‘ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻗﺮﺍٓﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺳﺘﺪﻋﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﯾﺴﯽ ﺗﻨﮓ ﺩﺍﻣﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺻﺮﻑ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ ، ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﮨﮯ ، ﺧﻮﺷﺎﻣﺪ ﮨﮯ ، ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﺘﺪﻋﺎ ﮨﮯ ، ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﻣﻄﺎﻟﺒﮧ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﮩﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺱ ﺍٓﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺑﻌﺾ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺍٓﯾﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ’’ ﺍﻣﺮﻭﺍ ‘‘ ﺍﻭﺭ ’’ ﻧﮭﻮﺍ ‘‘ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻭ ﺩﻋﻮﺕ ، ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻭ ﻓﮩﻤﺎﺋﺶ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﯿﮟ۔ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ )‘‘ ﺣﮑﻢ ﻭ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ) ﮐﺎ ﻣﻨﺼﺐ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮐﺴﯽ ﻗﺪﺭ ﻃﺎﻗﺖ ﻭﺑﺎﻻ ﺗﺮﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻭ ﮦ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﻧﮕﺎﮦ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻧﮧ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﻭ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﮐﺎ ﺧﻮﻑ ﮨﻮ ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﯾﺎ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﺟﻮﺍﺱ ﻓﺮﺽ ﮐﻮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ، ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﺍﻭﺭ ﻗﻮﺕ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘ ﻃﺎﻗﺖ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ’’ ﺍﻣﺮ ﻭﻧﮩﯽ ‘‘ ﻭﮦ ﻣﻘﺎﻡ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﮨﻢ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﮩﮧ ﺳﮑﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻏﻠﻂ ﮨﮯ۔ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺍﺳﺘﻌﻼﺀ ﮨﮯ۔ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘‘ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﮐﻨﺎ ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍٓﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭﻗﻮﺕ ﭼﺎﮨﺌﮯ ، ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﯽ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﭼﺎﮨﺌﮯ ، ﺍﯾﺴﺎﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﻭﻗﻌﺖ ﮨﻮ ﺩﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ’’ ﺍﻣﺮ ‘‘ ﮐﺮﺳﮑﮯ ﺍﻭﺭ ’’ ﻧﮩﯽ ‘‘ ﮐﺮ ﺳﮑﮯ۔
ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻮ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﯾﮩﯽ ﻧﮧ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﮔﺮﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﻮ ﺍﭼﮭﺎ ﺗﮭﺎ ‘‘… ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﮨﻢ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‘‘ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﮕﮧ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺟﺎﺭﯼ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻗﺮﺍٓﻥ ﮐﺎ ﺟﻮ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻔﺎﻅ ’’ ﺍﻣﺮﻭﻧﮩﯽ ‘‘ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺟﻦ ﻣﯿﮞﻤﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﻭﮦ ﻗﻮﺕ ﻭ ﻃﺎﻗﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﮐﮧ ﺟﺲ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﻓﺎﺋﺰ ﮨﻮ ﮐﺮ ﻭﮦ ﺣﮑﻢ ﺩﮮ ﺳﮑﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﮎ ﺳﮑﯿﮟ ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﻓﻄﺮﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺗﻮ ﮐﺮﺩﯾﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺧﻮﺵ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻧﺴﻞ ﮐﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺍﺻﻼﺡ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ ، ﺟﺲ ﮐﮯ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﻣﯿﮟ ’’ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻠﻮۃ ﻭﺍﺗﻮﺍﺍﻟﺰﮐﻮۃ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺮﻭﺍﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﻧﮭﻮﺍﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ‘‘ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍٓﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﭘﺲ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺑﺮ ﺳﺮﺍﻗﺘﺪﺍﺭﺍٓﺋﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺧﺪﺍ ﮐﺎ ﺧﻮﻑ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻮﯼٰ ﮨﻮ ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﻓﮑﺮ ﺍٓﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﻓﮑﺮ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﯾﮧ ﮨﻮ :
ﺍﻟﺬﯾﻦ ﺍﻥ ﻣﮑﻨﮭﻢ ﻓﯽ ﺍﻻﺭﺽ ﺍﻗﺎﻣﻮﺍﺍﻟﺼﻠﻮۃ ﻭﺍﺗﻮﺍﺍﻟﺰﮐﻮٰۃ ﻭﺍﻣﺮﻭﺍﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭﻧﮭﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ
ﻭﮦ ( ﺑﻨﺪﮮ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺍﯾﺴﯽ ﮨﻮﭼﮑﯽ ﮨﻮ ﮐﮧ ) ﺍﮔﺮ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮑﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻏﻠﺒﮧ ﺩﯾﮟ( ﯾﻌﻨﯽ ﻭﮨﯽ ﺍﺱ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﻨﺎﺩﺋﯿﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ) ﺗﻮ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺯﮐﻮٰۃ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺟﺎﺭﯼ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍﺋﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺭﻭﮎ ﺩﯾﮟ۔
ﯾﻌﻨﯽ ﯾﮧ ’’ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺻﻠﻮٰۃ ﺍﯾﺘﺎﺀ ﺯﮐﻮٰۃ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺮ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ، ﻧﮭﯽ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ‘‘ ﺟﻮﮨﮯ ، ﯾﮧ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﮨﮯ ، ﺫﺭﯾﻌﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﺣﮑﻮﻣﺖِ ﺍﻟﮩٰﯽ ﺗﮏ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮨﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺣﮑﻮﻣﺖِ ﺍﻟﮩٰﯽ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮍﮬﺎ ﮨﮯ ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﮯ ، ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺭﺍﺋﺞ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﮯ۔……..